DOVE
Battistero del Duomo
Piazzetta Beato Bertrando di San Genes

ORARI DI APERTURA
1 – 9 giugno
Tutti i pomeriggi tranne martedì
Dalle ore 16 alle 18

INAUGURAZIONE
Sabato 1 giugno ore 16


Visualizza mappa ingrandita

LINE HORNELAND
Innimellom er lyden stille

Una composizione per voce sola sovrapposta su vari livelli che evoca paesaggi interiori, esaltati dal riverbero dell’imponente battistero del Duomo. L’ascoltatore è al centro di un impianto di diffusione surround.

« Innimellom er lyden stille è un’installazione vocale composta da una voce su molti livelli. I paesaggi sonori vocali dell’opera sono considerati come spazi uditivi in cui stare: è nell’incontro fra suono e ascolto che avviene la formazione del significato. Dato che ogni soggetto porta la sua esperienza unica nell’ascolto, è anche un co-creatore e l’installazione è la struttura che l’ascoltatore completa con la sua presenza.» L.H.

La norvegese Line Horneland, master in Discipline creative e Processi di apprendimento nella musicapresso la Western Norway University of Applied Sciences, proviene dal settore musicale come cantante e lavora in diversi campi, dal jazz alla libera improvvisazione e ai loop, evolvendo la sua ricerca in una pratica artistica concentrata sui paesaggi sonori vocali per installazioni interattive e su lavori con il suono. Il suo lavoro è composto da trame vocali polifoniche, basate su diversi livelli di improvvisazione. Line Horneland compone “situazioni che si svolgono nello spazio”, installazioni sonore sensibilmente adattate all’acustica spaziale, all’architettura e alla luce, così come alla presenza dell’ascoltatore nella stanza. Il suono attiva la stanza, invitando ad uno stato contemplativo e ad ascoltare con il corpo nella stanza e tra le voci.

www.linehorneland.no

WHERE
Baptistery Museum
Piazza Duomo

OPEN
June 1st – 9th
Every day but Tuesday
From 4 to 6pm

INAUGURATION
Saturday June 1st at 4pm

LINE HORNELAND
Innimellom er lyden stille

8 channel sound installation

Innimellom er lyden stille is a vocal installation consisting of one voice in multiple layers. The vocal soundscapes of the work are regarded as auditive spaces to be in and demand alternative phenomenological undertones: it is in the meeting of sound and listening that the formation of meaning occurs. Because each subject brings its unique experience into the listening, it is also a co-creator and the installation is the framework which the listener complements with it’s presence.

A key issue in the work with Innimellom er lyden stille, has been whether the journey the voice makes through the artistic trajectory and back to the public has a potential for the individual’s experience in a shared room.

Line Horneland works with the voice as a bodily and corporeal expression in its own right and not as a linguistic tool. It is explored in a beautiful, subtle and distinctive way, with roots in, amongst other things, free impro, minimalism and experimental music.

Her work is composed as polyphonic vocal textures, based on several layers of improvisations. Rather than composing dramatic events in time, Line Horneland composes situations that unfold in space. The work becomes sound installations that are sensitively adapted to spacial acoustics, architecture and light, as well as the listener’s presence in the room. The sound activates the room, inviting contemplative and embodied listening – present in the room and between the voices.

Line Horneland, based in Norway, (master in Creative Disciplines and Learning Processes in music, from Western Norway University of Applied Sciences), coming from the music field as a vocalist, working with different kinds of material, from jazz to free improvisation and loops, evolving into an artistic practice on vocalscapes for interactive installations, and soundworks.